Bruker du penger på vann i Norge?

“Som å selge sand i Sahara” er et kjent begrep som ofte brukes for å understreke hvor vanskelig det vil være å selge et produkt. Likevel reiser vi på butikken og kjøper vann. Vi kjøper kildevann for å ha med på trening, vi hamstrer kullsyrevann for å blande med saft (veldig populært hos oss) eller vi kjøper vann tilsatt bittelitt smak og nyter dette med god samvittighet da det hverken inneholder kalorier eller… smak?

Etter å ha fraktet x antall poser med tomme vannflasker tilbake til butikken for å pante dem kom jeg frem til at dette er galskap. Ikke er vannet bedre enn det vi har i springen, ikke har vi plass til å lagre flaskene, hverken med eller uten innhold, og ikke er det forenelig med hverken minimalisme eller en miljøvennlig eller grønn hverdag.

Kullsyremaskin

Etter litt frem og tilbake så gikk vi til innkjøp av en kullsyremaskin! Det er nok mange som har en slik, og kanskje mange som ikke bruker den, men denne maskinen har blitt en stor hit hos oss! Det er flere grunner til at den ble så populær.

  • Én kullsyrepatron koster 99,- på f.eks. Jula og gir kullsyre til 60 liter vann. Det vil si 1,65 kr pr. liter.
  • En slipper å transportere vannflasker til og fra butikk. Noe som er en ekstra oppgave og tar tid.
  • En slipper å kjøpe vann som er produsert, pakker, fraktet etc. og dermed har satt et solid miljøfotspor.
  • En vet hva en får i springen hjemme. En vet vel ikke 100% hvor vannet en kjøper i butikk kommer fra?
  • Hvis en lager sin egen brus er en meget kul og får en høy stjerne hos barna!
  • Kullsyrevann med litt gul eller fruktsaft opp i er veldig veldig godt!
  • Har en tilgang til å lage sitt eget velsmakende vann døgnet rundt, vil en drikke mer vann, og det er jo som alle vet sunt!

 

Aqvia fra AGA fungerer helt topp til produksjon av kullsyrevann! At selve maskinen er rimelig og ser bra ut er ikke negativt!

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.